Gebruikshandleidingen

Luxemburgse SNHBM werkt met FAKRO voor groot project in Kirchberg
2017-11-02

Om aan de groeiende vraag voor betaalbare woningen te antwoorden, startte de Société Nationale des Habitations à Bon Marché (SNHBM) van het Groothertogdom Luxemburg in december 2015 met een project in Kirchberg op een oppervlakte van 8.000 m².

De bouw van deze 32 eengezinswoningen met hellende daken nam snel vorm.  Daarvoor moest de architect (de SNHBM zelf) zoeken naar de juiste bouwmaterialen: deze moesten niet alleen voldoen aan de strikte isolatienormen maar ook een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding hebben.

Daarom kozen we voor de dakvensters van FAKRO voor de woningen in Kirchberg,” zegt dhr Guy Entringer, Directeur van de SNHBM.  “De superisolerende FTT/U R3 dakvensters van het merk zijn niet enkel thermisch zeer performant, ze hebben ook een verhoogde luchtgeluidsisolatie en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.”

Er werden 64 dakvensters van FAKRO geïntegreerd in de woningen van het project : 51 FTT/U R3 in de afmeting 94x160 cm en 13 in de afmeting 114x118 cm.  Deze werden aan het dak gekoppeld d.m.v. de ELV, KDV en XWT gootstukken en isolerende kaders.  Daarenboven hadden de klanten de keuze tussen twee types AMZ Z-Wave elektrische buitentoebehoren of het elektrische rolluik ARZ Z-Wave van de tweede grootste dakvensterfabrikant ter wereld.  Een goede isolatie van een ruimte, zeker indien deze onder het dak is gelegen, vraagt namelijk ook een goede bescherming tegen de warmte en het licht van de zon.

We zijn tevreden van onze samenwerking met FAKRO voor dit belangrijk project, dat ons de mogelijkheid gaf om woningen te bouwen voor ongeveer 100 personen”, vertelt dhr Entringer verder.  “De prijs-kwaliteitverhouding beantwoordt zonder meer aan onze verwachtingen.”

Het project, dat werd uitgevoerd in samenwerking met de aannemers Art Construct, Cialux en B2TP Lux en met de dakdekkers Immo-Toitures, Miller Frères en König, werd afgerond in oktober 2017.

Enkele beelden ...